A

HATI KENA SADO
Terima kasih kerana sudi singgah .
My Site
Facebook Twitter Tumblr Instagram
Purple Life. ♥

Purple symbolizes a person's self confidence and the miracle of life.

HOME OWNER FRIENDS DBOARD NEWER OLDER

The Real Reason
Sunday, May 4, 2014 - Permalink - 0 Comments
Assalamualaikum :D

Masuk harini dah beberapa minggu aku kembali menjadi pelajar SMK Sultan Yahya Petra 2. 
Dalam beberapa minggu ni jugak la aku terfikir-fikir sebab utama kenape aku pindah Petra 2 balik . 

Kalau nak kira sebab kawan , aku ade je kawan dekat sana. Baik baik pulak tu . Cuma ade sorang dua je la yang hampeh sikit.Hehehe.
*Opps sorry ter"mengata" pulak . 

Hmm.. Kalau sebab study . Subjek kimia je yang aku xleh catch up. Yang lain semua okey je . Ish ! Dah kenape aku tak fikir sebelum ni ha ? Ape la Nik Nad ni.. Balik Petra 2 pun sama je . Banyak jugak yang aku tak paham. Masa mula2 masuk haritu kimia bab 3 banyak gila aku tertiggal. Macam mana ni ? Omo omo ! Then, diriku pun membina kerajinan dan menstudykan diriku ini dengan subjek kimia yang memang aku lemah sangat2 and aku xpaham ape je yang aku belajar tu . Addmath , physic pun banyak jugak yang tak paham . Subjek lain pulak banyak jugak aku tertinggal. Then aku pun mintak dengan my beloved dad .

 "Abah.. Ya nk tuisyen boleh?"
"Okey, nanti abah try tnye tmpt tuisyen yg masih kosong"

Fuhh, nasib baik ada kosong lagi. Yeyy yeyy ! And now !! Aku dah faham addmath ,kimia yang tertinggal tu. Hehehe. Physic pulak aku tak paham pun ape yang cikgu ajar. Achano nak paham kalau setiap kali kelas physic aku , irah and Zane asyik berbual-bual and main2 je ? Orang duk buat latihan kitorang duk senyap xbuat ape2 . Bukan tak nak buat tapi kami TAK RETI ! Last2 tiru budak sebelah *BUDAK PANDAI* Hehe . Yang ni cite beberapa minggu yang lepas. Masa tu kami duk meja depan and tepi sekali . So, kami buat ape2 pun cikgu tak nampak melainkan cikgu datang tempat kitorang . Now ! Dengan semangat baru , kami masuk lab physic and kami duduk meja paling depan and tengah2 . Betul2 depan cikgu . Haaa . Ni baru awesome. Ececeyy . *pdahal duduk meja tu sebab meja tu duk bawah kipas* Paham2 la cuaca sekarang ni. Huuu . Panas.. Okey sekarang dah minat physic ! Yey yey ! Hehe . Cikgu ajar kami paham, cikgu suruh buat latihan dalam kelas kami buat . Done ! No homework for Physic ! Kluar je kelas...Tinggal macam tu je . Bukannye nak buat revision.. Ish3 . Akhirnye lupa ape yg kita blaja. Ape daa..   La la la.. Lepas ni nk buat revision physic la . :D

Dah terbebel pulak. Okey sambung yang tadi punya..

Sebab cikgu ? Oh sudah semestinya bukan . Cikgu dekat sana double triple awesome bak hangg. Sampai sekarang aku teringat-ingat je pelukan umi, ustazah and teacher.. Huu , rindu dekat diorang..

Sebab teringat kawan2 dekat sini ?
La la la~~ Ade la kut sikit2 . 

Okey pikir lagi..
Yeah ! I got it ! 

"Macam mana pun abah xkan benarkan ya pindah petra 2 balik. Cuba sesuaikan diri dekat sana dulu..bla.bla.bla.."
Tu yang abah cakap masa aku pergi PD haritu. Masa tu aku mintak balik bermalam dengan cikgu sebab nk pergi jumpa abg aku kat Port Dickson. Masa tu aku merayu-rayu dekat abah. Nak balik ! Nak balik ! 

Then abah cakap macam tu. 
So, aku rasa tertekan gila sebab abah tak kasi aku balik . Lepas balik asrama ayat tu je yang terngiang-ngiang di telinga. Oh No ! Stress nye ! Aku buat ape2 je mesti ingat ayat tu. 

Fact about me ! 
*Aku akan buat ape2 je yang aku nak sampai aku dapat benda yang aku inginkan!And jangan sekali kali orang lain sekat keinginan aku ! Kalau tak aku rasa tercabar and aku akan rasa lagi bersemangat nak kejar ape yg aku nak tu.. Haa , kan dah berbelit ayat aku tu.. Paham2kan sendiri lah ye.*

Yes, masa tu aku ingat nak balik je. So, bila ada org sekat sesuatu yang aku nak sangat2 ! Aku akan tertekan and tertekan and tertekan!!Minggu tu minggu exam, aku study semua tak masuk . Otak aku asyik memikirkan ape yang perlu aku buat untuk buat impian aku ni tercapai ? Macam2 la plan aku buat . Hoho . *plan tu rahsia okey ? Gila kut plan aku tu . Haha. Lawak je bila ingat balik.

Now ! Aku dah  berjaya balik Petra 2 kembali . Wuhuu .Aku berjaya ! Happy !*lah sangat* -_-

Okeyy , now I'm a Petrarians and I'm glad to be a Petra 2 student. 
Sekarang aku dah boleh terima kenyataan yang aku bukan lagi pelajar SGS . Tiada lagi penyesalan yang melampau. Tiada lagi air mata yang jatuh atas penyesalan itu. Cuma yang tinggal hanyalah kenangan serta kerinduan terhadap warga SGS di sana. Semoga SGS dapat mencapai matlamat iaitu menjadi SBP yang berada di tempat pertama dalam ranking SBP di Malaysia . Goodluck kawan2 ! Goodluck the pioneers of SGS ! 

NIK NAD sentiasa merindui warga SGS . Sesungguhnya kenangan ketika berada di SGS adalah kenangan yang sangat manis bagiku . 
Angin !! Sampaikan rinduku buat mereka yg ada kat SGS !! Hehe *dekat Klantan nak hujan la sekarang!! :D

Okeylah , nak study ! Minggu depan exam mid year lorh !
Doakan Nik Nadia Syamimi Bt Mat tau ;) 
*Harap2 dapat banyak A :D 



Thanks for reading




Le'Boss

Hello Sweetie! you came to my blog! The place where I keep my memories I hope you enjoy the journey through my adventures
Purple Guest

Wish List

IPHONE
Camera
My Own Laptop
Someone To LOve
Tabung Simpanan

Follow Here

Credit

Template by Siti
Owner is Nadia Syamimi